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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
While the recent arrival of Kosovar refugees has focused attention on the situation of incomers who live, work, and go to school with Scottish residents, Scotland has always been host to refugees from all over the world. This paper, based on a two-year study, provides illustrations of how refugee parents and pupils have faced up to the necessity and challenge of continuing (or beginning) their education in a new country, and how schools have understood and responded to the families and to their children's educational needs. The paper reports on a questionnaire sent to the 32 education authorities during the summer of 1997. It concludes that although there will be specific issues facing refugee pupils that may not be covered even with the best of policies and intentions, creating a whole-school ethos that actively respects and welcomes individual pupils and their families and promotes diversity will create a sound general base from which specific issues can be identified and addressed. (BT)
Anmerkungen
Scottish Council for Research in Education, 15 St John Street, Edinburgh, Scotland EH8 8JR; Tel: +44 (0)131-557 2944; Fax: +44 (0)131-556 9454; E-mail: (webscre@scre.ac.uk); Web site: (http://www.scre.ac.uk/spotlight/index.html).
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